::AbduL FataH::: :: aku nak ::

Wednesday, October 15, 2008

:: aku nak ::



Aku sebagai rakyat sebuah negeri yang diberi nama Terengganu dengan lafaz Bismillah menyatakan AKU NAK duit royalti minyak. aku tahu semua rakyat Terengganu seiring dan sejalan dengan kehendak aku ini. tidak kiralah PAS, UMNO, KEADILAN, DAP mahupun MCA dan MIC. kadang-kadang rsa kesakitan jiwa hati melanda apabila royalti yang diidam-idamkan tidak sampai kepada yang sepatutnya. Sehinggakan ada yang menjadi dana bantuan raya. Kecoh psal penyelewengan dana bantuan raya, aku xpasti lah cina/india kat Terengganu ni dapat ataupun tidak dana raya. Cuma inilah yang dapat dilakukan sebagai rakyat biasa. Mengadu dan merintih kepada atasan. Tetapi aku pasti dan percaya Tuhan yang Maha Agung mendengar rintihan kami ini. Aku cuma menyatakan kebenaran apa yang dirasai rakyat Terengganu. Harap saluran royalti betul seperti mana saluran minyak kat Kerteh menyalurkan minyak kepada Petronas dan betulnya saluran itu sampai kepada Merong Mahawangsa.

No comments: