::AbduL FataH::: ::KusuT::

Wednesday, September 3, 2008

::KusuT::



maka bertanyalah mak andih kepada pak andih "paknya, kenapa muka nampak srabut, berkerut, sakit hati saya tgk kemetot aje". jawab pak pandir "manakan aku x kusut..hari ni aku terima 17 undangan berbukak pose tau x..kang kalu ak xpegi trasa hati pulak memasing"..mak akdih geleng kepala seraya berkata "hai pak pandir ni..apa susah, pegilah dekat jemputan yang pertama..senang cerita..nanti kalu org tanya kenapa xdatang bukak pose kat umah dia jawablah jemputan lewat sampai"..dibalas pak pandir "kau ni bagi idea xbernas langsung dekat aku..aku dah penuhkan lebih separuh jemputan dari tengahari tadi tau x!!!..skang ni tinggal umah pak samad & pak dee kat depan tu aje.."..begitu balasan pak pandir..dan dibalas pula mak andih.."laa, kenapa xajak saya 1x..saya pun tgh pk kan pasl 2 jgk td ni.."..??????

hmm..keluarga pak pandir..xbleh nk salahkan dorg..
afdalnya bukak la kat mesjid..
ak td pegi buka pose kt masjid ngan kengkawan..xlah jd kusut cam Pandir yg berliku-liku otaknya..nak g cafe ke bazar, bazar ke cafe..masjid la senang..blh terus Maghrib kat situ..bukak ramai2 ni ad nikmatnya..makan sikit pun dah rasa kenyang..kalu xcaye try lh sendiri..xrugi..kalu xtry rugi....ramadhan datang 1x..kalau dipanjangkan umur insyALLAH jumpa lagi..xyah nak susah2kan diri..jadi lah hamba yg mengabdikan diri..selamat di sini..slamat di syurga yang menanti...

No comments: